data ostatniej aktualizacji 22.10. 2025
Niniejszy dokument powstał w trosce o ochronę Twoich praw. Znajdziesz w
nim informacje na temat sposobu rezerwacji Usług, formy płatności,
warunków zawarcia umowy, a także informację o procedurze odstąpienia
od umowy.
Pamiętaj, proszę, że postanowienia tego regulaminu nie mają na celu
ograniczać ani wyłączać jakichkolwiek praw konsumentów przysługujących
Ci na mocy bezwzględnie wiążących przepisów prawa. Wszelkie
potencjalne wątpliwości będą interpretowane na korzyść konsumenta.
§ 1
Postanowienia ogólne
1. Niniejszy regulamin, zwany dalej „Regulaminem wizyt”, określa
zasady korzystania z usług świadczonych w maFryzka Studio,
zwanego dalej „Salonem”.
2. Salon świadczy Usługi w dni powszednie od poniedziałku do piątku w
godzinach: 9:00-20:00 i w soboty w godzinach 8:00-14:00. W
pozostałych terminach salon świadczy usługi po indywidualnym
ustaleniu z Klientem.
3. Klienci Salonu mają obowiązek zapoznania się z Regulaminem wizyt
przed przystąpieniem do rezerwacji wizyty na dowolną usługę
Salonu, zwaną dalej „Usługą” lub „Zabiegiem”.
4. Regulamin wraz z opisem Usługi stanowi umowę na świadczenie
usług.
§ 2
Definicje
1. Klient – oznacza osobę fizyczną, która ukończyła 18 lat, posiada
pełną zdolność do czynności prawnych, która spełnia wymagania
opisane w Regulaminie wizyt i korzysta z Usługi.
2. Dziecko/osoba niepełnoletnia – klient, który nie ukończył 18 lat i
korzysta z usług Salonu za zgodą rodzica/opiekuna prawnego.
3. Regulamin – oznacza niniejszy Regulamin wizyt, sporządzony i
stosowany przez Usługodawcę.
4. Salon – oznacza lokal, w którym Usługodawca wykonuje zabiegi i
świadczy usługi.
5. Usługa/Zabieg – oznacza usługę świadczoną przez Usługodawcę na
rzecz Klienta, określoną w § 4 niniejszego Regulaminu wizyt.
2
6. Zadatek – forma zabezpieczenia rezerwacji wizyty w danym terminie,
którą stanowi procentowo określona kwota Usługi, szczegółowo
opisana w § 5 niniejszego Regulaminu.
7. Usługodawca – Mariola Ciechańska prowadząca działalność
gospodarczą pod firmą maFryzka Studio, pod adresem ul. Dzieci
Warszawy 27a lok. 106, NIP: 548 165 08 71, REGON: 366435177,
zgodnie z dokumentem wygenerowanym z systemu Centralnej
Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, Dane kontaktowe:
adres e-mail: salon@mafryzka.pl numer telefonu: 513 513 564.
8. Konsument - osoba fizyczna zawierająca umowę w rozumieniu
przepisów ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny;
9. Przedsiębiorca na prawach konsumenta - osoba fizyczna zawierająca
umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy
z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru
zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu
wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego
na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o
Działalności Gospodarczej.
§ 3
Klienci
1. Klientem Salonu jest osoba pełnoletnia.
2. Dopuszcza się korzystanie z Usług przez osoby niepełnoletnie, za
wyraźną zgodą ich opiekuna lub przedstawiciela ustawowego.
Pracownik Salonu jest uprawniony do żądania w każdym czasie,
przedłożenia stosownej zgody oraz do odmowy świadczenia Usługi,
w przypadku braku takiej zgody.
3. Klient jest zobowiązany do podania informacji na temat swojego
stanu zdrowia, jeśli jest to konieczne do podjęcia decyzji o wykonaniu
określonej Usługi oraz podpisania oświadczenia o prawdziwości
podanych informacji.
4. Klient jest zobowiązany do natychmiastowego powiadomienia
Usługodawcy o pogorszeniu swojego stanu zdrowia podczas
wykonywanego Usługi.
5. Pracownik Salonu ma prawo odmówić wykonania usługi, jeżeli u
klienta występują stany zapalne, rany, zmiany dermatologiczne lub
inne schorzenia skóry głowy, które uniemożliwiają bezpieczne
przeprowadzenie zabiegu. Odmowa wykonania usługi ma na celu
ochronę zdrowia klienta oraz personelu Salonu i nie podlega
reklamacji ze strony klienta.
§ 4
Świadczone usługi
1. Usługodawca świadczy usługi znajdujące się w aktualnym cenniku
usług opublikowanym na stronie internetowej Salonu oraz dostępnym
w Salonie.
3
2. Klient przed wyborem Usługi może zapoznać się z jej opisem,
czasem trwania oraz ceną.
3. Przed rezerwacją wizyty Klient jest również informowany o
najbliższym możliwym terminie Usługi oraz o wyprzedzeniu, z jakim
należy dokonywać rezerwacji wizyty.
4. W przypadku uporczywego odwoływania wizyt przez Klienta w
terminie późniejszym niż dozwolony niniejszym Regulaminem wizyt
albo niestawiania się na umówioną wizytę bez odwołania wizyty we
wskazanym terminie więcej niż 3 razy, Usługodawca jest uprawniony
do odmowy świadczenia lub rezerwacji kolejnej wizyty danemu
Klientowi.
§ 5
Rezerwacja wizyt, zawarcie umowy
1. Usługodawca prowadzi rezerwację i zapisy na wizyty stacjonarnie w
Salonie, telefonicznie, bezpośrednio przez aplikację Booksy i online.
2. Wizyty są potwierdzane poprzez aplikację lub poprzez uiszczenie
Zadatku na konto bankowe wskazane przez Usługodawcę przelewem
lub blikiem- wedle wyboru Klienta.
3. Klient zobowiązany jest dokonać potwierdzenia wizyty umówionej
stacjonarnie w Salonie, telefonicznie, online przez wiadomość e-mail
lub przy pomocy komunikatora internetowego poprzez aplikację
Booksy w terminie 1 godziny od momentu otrzymania wiadomości
sms, którą Usługodawca generuje przy pomocy aplikacji i przesyła do
Klienta. W przypadku braku potwierdzenia wizyty w czasie zgodnym
ze zdaniem poprzednim, termin wizyty Klienta może zostać odwołany
jako niepotwierdzony i może zostać zajęty przez inną osobę. Salon
informuje Klienta o odwołaniu terminu wizyty poprzez przesłanie
wiadomości sms.
4. W przypadku umówienia wizyty przez stronę internetową Salonu, w
serwisie Facebook, Google lub za pomocą serwisu Instagram, Klient
automatycznie kierowany jest do zapisu poprzez aplikację Booksy w
której dokonuje samodzielnie zapisu i potwierdzenia terminu wizyty.
5. Odwołanie lub przełożenie wizyty na więcej niż 8h przed wizytą jest
nieodpłatne. Brak obecności Klienta w terminie umówionej wizyty w
Salonie lub w spóźnienie Klienta uniemożliwiające wykonanie Usługi
w pozostałym czasie wiąże się z pobraniem opłaty w wysokości 50%
wartości poprzedniej Usługi podczas następnej wizyty lub przelewem.
6. W przypadku realizacji Usługi Zadatek podlega zaliczeniu na poczet
ceny Usługi wykonywanego dla Klienta.
7. Z chwilą potwierdzenia terminu wizyty Usługi w aplikacji Booksy przez
Klienta zostaje zawarta umowa o wykonanie Usługi, w pozostałych
wypadkach umowa zostaje zawarta z momentem przesłania
potwierdzenia terminu Usługi przez Usługodawcę.
8. Zamówienia na Usługi można składać przez siedem dni w tygodniu,
dwadzieścia cztery godziny na dobę za pomocą aplikacji Booksy. W
Formularzu zamówienia aplikacji Booksy konieczne jest podanie
4
danych niezbędnych do realizacji zamówienia. Dane te to: imię,
nazwisko, adres e-mail, numer telefonu dane niezbędne do
wystawienia dowodu uiszczenia płatności.
§ 6
Spóźnienia
1. W celu zadbania o najwyższą jakość i punktualność usług
świadczonych w Salonie Klient powinien stawić się w Salonie na ok. 5
minut przed rozpoczęciem Usługi, w celu przygotowania się do
Usługi, m.in. skorzystania z szatni, toalety.
2. Salon dopuszcza spóźnienie Klienta do 10 minut bez konsekwencji
skrócenia długości Usługi o ile będzie taka możliwość.
3. W przypadku spóźnienia powyżej 10 minut Salon ma prawo odmówić
Klientowi wykonania Usługi. Spóźnienie takie traktowane będzie jak
nieodwołanie Usługi we wskazanym w niniejszym Regulaminie wizyt
terminie wraz z konsekwencjami wskazanymi w § 5.
4. Każdy przypadek spóźnienia rozpatrywany jest indywidualnie, w
zależności od aktualnego obłożenia grafiku Salonu. W uzasadnionych
przypadkach Usługodawca dopuszcza możliwość przełożenia Usługi
na inny termin w ramach możliwości czasowych i organizacyjnych.
§ 7
Płatności
1. Klient jest obowiązany do zapłaty za wykonane Usługi.
2. Cennik Zabiegów jest dostępny w Salonie i na stronie internetowej
Usługodawcy. Cena usługi jest ceną brutto.
3. W Salonie udostępnia się następujące sposoby zapłaty:
1. Płatność gotówką w kasie;
2. Płatność kartą płatniczą;
3. Wcześniejsza płatność przelewem;
4. Płatność blik.
4. W przypadku umawiania terminu Usługi za pomocą aplikacji Booksy
płatność pobierana jest w sposób wybrany przez Klienta.
5. Cena za wykonaną Usługę zostanie pomniejszona o wpłacony
Zadatek.
6. Usługodawca przekazuje Klientowi paragon, jeżeli klient chce
otrzymać fakturę VAT przed wystawieniem paragonu powinien
poinformować o chęci otrzymania faktury i podać numer NIP.
7. Usługodawca zastrzega sobie prawo do wprowadzenia
tymczasowych promocji. Zasady dotyczące ich zakupu oraz czasu
trwania, zostaną uregulowane w odrębnym regulaminie.
§ 8
Voucher
5
1. Voucher dostępny w ofercie Usługodawcy ważny jest przez określony
czas i dedykowany jest dla konkretnej osoby wskazanej przez
Klienta. Po terminie ważności nie ma możliwości przywrócenia
ważności lub skorzystania z takiego vouchera, a umowa zawarta
między Usługodawca a Klientem wygasa.
2. Płatność w przypadku vouchera pobierana jest w pełnej wartości w
momencie potwierdzenia przyjęcia zamówienia przez Usługodawcę.
3. Voucher nie może być wymieniony na środki pieniężne.
4. Termin wykonania Usługi w ramach vouchera jest ustalany przy
użyciu aplikacji lub telefonicznie.
5. Usługodawca dopuszcza zamianę Usługi objętego voucherem na
inną Usługę dostępną w ofercie Salonu w miarę możliwości
organizacyjnych i technicznych przedsiębiorstwa Usługodawcy i z
zachowaniem ram czasowych ważności vouchera. W przypadku gdy
dysponent vouchera wyraża chęć zamiany na inną Usługę, którego
cenna jest wyższa niż wartość vouchera, powinien dopłacić różnicę
ceny na rzecz Usługodawcy.
6. O ile inaczej nie wskazano w niniejszym paragrafie pozostałe
postanowienia Regulaminu wizyt znajdują odpowiednie zastosowanie
do Usług świadczonych na podstawie vouchera z zastrzeżeniem, że
odwołanie/zamiana terminu Usługi dokonanego w ramach
wykorzystania vouchera dopuszczalne jest jednokrotnie bez pobrania
należności za Usługę. Kolejne (drugie) odwołanie/ zamiana terminu
wiąże się z odliczeniem wartości Usługi z vouchera.
§ 10
Standardy pracy Salonu
1. Usługodawca oświadcza, że pracownicy są odpowiednio przeszkoleni
do pracy na zajmowanym przez nich stanowisku, jak również
posiadają wszelkie wymagane certyfikaty, atesty i zezwolenia na
pracę w charakterze odpowiadającym ich stanowisku.
2. Pracownik przed przystąpieniem do Usługi, jest obowiązany jest
sprawdzić stan swojego stanowiska pracy i zadbania o posiadanie
zapasu materiałów jednorazowych i ochronnych oraz
wysterylizowanych narzędzi.
3. Pracownik, przed przystąpieniem do Usługi, jest obowiązany do
dokonania dezynfekcji stanowiska, rąk i przedramion do wysokości
łokci oraz narzędzi wielokrotnego użytku. Te same czynności
pracownik wykonuje w czasie usługi, jeśli przerywa jego ciągłość oraz
po zakończeniu Usługi.
4. Pracownicy Salonu z otwartymi ranami i skaleczeniami lub sączącymi
się zmianami skórnymi, niedającymi się właściwie zabezpieczyć
przed kontaktem z ciałem Klienta, są wyłączani od świadczenia usług
do czasu całkowitego usunięcia powyższych odstępstw.
5. W przypadku niekontrolowanego zranienia Klienta podczas Usługi,
Usługa jest natychmiastowo przerywany, a miejsce zranienia jest
niezwłocznie myte, dezynfekowane i zabezpieczane sterylnym
6
opatrunkiem stosownym do skali zranienia. Przerwana usługa jest
dokończona lub dokończona w dogodnym dla Klienta terminie, bez
dodatkowej opłaty, po wcześniejszym uzgodnieniu terminu i
wyłącznie po całkowitym wyleczeniu.
§ 11
Obowiązki Usługodawcy
1. Usługodawca przed wykonaniem Usługi jest obowiązany:
1. do przedstawienia Klientowi ewentualnych skutków ubocznych,
przeciwskazań do wykonania Usługi oraz zaleceń;
2. do przestrzegania zasad higieny i bezpieczeństwa podczas
wykonywania Usług;
3. do dezynfekowania lub sterylizowania wykorzystywanych
narzędzi.
§ 12
Reklamacje
1. Klient ma prawo do złożenia reklamacji sposobu wykonania
Zabiegu/Usługi lub jego efektów. Do zgłoszenia reklamacji konieczne
jest udowodnienie wykonania Usługi w Salonie w dowolnej formie.
2. Prawidłowo złożona reklamacja powinna zawierać dane osobowe
Klienta umożliwiające jego identyfikację oraz zapewnienie kontaktu,
oraz opis przyczyny reklamacji wraz z zakresem żądań.
3. Reklamacje składa się w formie pisemnej, osobiście w Salonie, za
pośrednictwem listu poleconego nadanego na adres Salonu lub
elektronicznie na adres mailowy: salon@mafryzka.pl
4. Usługodawca rozpatrzy reklamację w ciągu maksymalnie 14 dni od
jej przyjęcia i poinformuje Klienta o jej rozpatrzeniu na podane w tym
celu dane kontaktowe Klienta.
§ 13
Dane osobowe
1. Administratorem danych osobowych Klienta jest Usługodawca.
Administrator samodzielnie wykonuje zadania Inspektora Ochrony
Danych Osobowych. Kontakt z Administratorem jest możliwy przy
wykorzystaniu: adresu e-mail salon@mafryzka.pl, pod numerem
telefonu 513 513 564 lub pisemnie na adres Administratora.
2. Dane osobowe Klienta przetwarzane są w celu obsługi zapytań
Klienta, wykonania Usługi oraz ewentualnej obrony, dochodzenia lub
ustalenia roszczeń związanych z zawieranymi umowami.
7
3. Szczegóły dotyczące przetwarzania danych osobowych oraz
wykorzystywania plików cookies znajdują się w polityce prywatności
dostępnej na stronie Usługodawcy.
4. Usługodawca wdraża środki organizacyjne i techniczne odpowiednie
do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonych usług, w
szczególności środki służące zapobieganiu pozyskiwania i
modyfikacji danych osobowych przez osoby nieuprawnione w celu
zapewnienia bezpieczeństwa danych Klienta.
5. Informujemy, że jako Usługodawca nigdy nie zwraca się do Klienta z
prośbą o udostępnienie hasła w jakiejkolwiek formie.
§ 14
Postanowienia końcowe
1. Każdy Klient ma prawo wglądu do Regulaminu wizyt, cennika i
certyfikatów, na które powołuje się Usługodawca.
2. Klient, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez
podania przyczyny, składając stosowne oświadczenie na piśmie w
terminie 14 (czternastu) dni od dnia zawarcia umowy o wykonanie
Usługi. Odstąpienie od umowy następuje poprzez poinformowanie
Usługodawcy o swojej decyzji poprzez złożenie oświadczenia. Takie
oświadczenie może zostać wysłane pocztą tradycyjną lub pocztą
elektroniczną. Wystarczające jest złożenie oświadczenia przed
upływem terminu przez Klienta.
3. W przypadku odstąpienia od umowy Usługodawca zwraca Klientowi
wszystkie otrzymane od niego płatności.
4. Zwrot płatności zostanie dokonany przy użyciu takich samych
sposobów płatności, jakie zostały przez Klienta użyte w pierwotnej
transakcji, chyba że Klient wyraźnie wskazał na inne rozwiązanie,
niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 (czternaście)
dni od dnia, w którym Usługodawca został poinformowany o decyzji o
wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej Umowy.
5. Prawo odstąpienia od umowy, nie przysługuje w odniesieniu do umów
wskazanych w art. 38 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach
konsumenta, w szczególności umów: o świadczenie usług, jeżeli
przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą
Konsumenta (Klienta), który został poinformowany przed
rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez
przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy, w której
przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana,
wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca
zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb, w której
przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu
lub mająca krótki termin przydatności do użycia, w której
przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze
8
względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi
rzeczami, o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na
nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za
wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia
od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie
prawa odstąpienia od umowy.
6. Uprawnienie do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie
przysługuje Klientowi niebędącemu konsumentem lub przedsiębiorcą
na prawach konsumenta.
7. Umowa może zostać wypowiedziana przez Klienta z zachowaniem
14- dniowego terminu wypowiedzenia. Pobrana przez Usługodawcę
płatność za niewykorzystaną Usługę zostanie zwrócona na rachunek
bankowy wskazany przez Klienta. Postanowienia §5 niniejszego
Regulaminu wizyt znajdują odpowiednie zastosowanie.
8. Za wszelkie uszkodzenia wyposażenia Salonu, Klienci odpowiadają
bez ograniczeń zgodnie z art. 415 kodeksu cywilnego. Za
uszkodzenia spowodowane przez osoby niepełnoletnie
odpowiedzialni są ich ustawowi przedstawiciele.
9. Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów
rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Zasady dostępu do
tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach
internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów,
organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy
ochrona konsumentów, wojewódzkich inspektoratów inspekcji
handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu
Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
1.
http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php”http://www.uo
kik.gov.pl/spory_konsumenckie.php;
2.
http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php”http://www.uo
kik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php;
3. http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
10. Istnieje również możliwość skorzystania z platformy internetowego
systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami a
przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR), która
dostępna jest pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr.
11. Więcej informacji na temat pozasądowych sposobów rozpatrywania
reklamacji i dochodzenia roszczeń, Konsument może znaleźć na
stronie internetowej https://polubowne.uokik.gov.pl oraz skorzystać z
platformy ODR, która dostępna jest pod adresem
https://ec.europa.eu.
10. Usługodawca zastrzega sobie prawo do zmian w Regulaminie wizyt i
poinformowania o nich Klienta przed zapisem na wizytę, z ważnych
przyczyn to jest np.: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów
płatności, zmiany w świadczeniu usług – w zakresie, w jakim te
9
zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu.
Nowy regulamin wchodzi w życie z dniem wywieszenia go w Salonie,
publikacji na stronie internetowej Usługodawcy.
11. Aktualny Regulamin wizyt jest dostępny w Salonie w miejscu
widocznym i dostępnym dla Klientów oraz na stronie internetowej
Usługodawcy.
12. Do umów zawartych przed dniem wejścia w życie zmian Regulaminu
wizyt obowiązują postanowienia obowiązujące w chwili zawierania
tych umów.
13. Wszelkie spory wynikające ze świadczonych Usług winny być w
pierwszej kolejności rozwiązywane polubownie. W przypadku
niedojścia do porozumienia spory będą rozstrzygane przez sąd
właściwości ogólnej.
14. Jeżeli którekolwiek z postanowień niniejszego Regulaminu wizyt
zostałoby uznane za nieważne, niezgodne z przepisami prawa lub
niewykonalne zostanie ono wyłączone z postanowień niniejszego
regulaminu, które to w dalszym ciągu będą obowiązywać w
najszerszym, dopuszczalnym przez prawo zakresie.
Niniejszy Regulamin został osadzony na stronie - 22.10. 2025 r.